Β Επεισόδιο - 4η Σκηνή (942-1139): Θεονόη – Ελένη – Μενέλαος – Χορός

Φύλλο εργασίας

 1. Να σημειώσετε Σ ή Λ δίπλα στις παρκάτω προτάσεις αν νομίζετε πως η πρόταση είναι σωστή ή λάθος αντίστοιχα.                                                                                                                                   

  • Mε την αρχική της ρήση η Θεονόη ζητά από τους ήρωες να καταστρώσουν σχέδιο διαφυγής

  • Η Θεονόη κλείνοντας τη σκηνή ζητά από τους ήρωες να καταστρώσουν σχέδιο διαφυγής

  • Η Ελένη με την ικεσία της έχει κυρίως στόχο να συγκινήσει, ενώ ο Μ. να προκαλέσει ενοχές στη Θεονόη.

  • Με το τέλος της σκηνής και την τελική απόφαση της Θ.  οι θεατές αλλά και οι ήρωές μας ανακουφίζονται

2. Η Θεονόη μπαίνοντας στη σκηνή  με την παρουσία της, δίνει αφορμές για πολλές σκηνοθετικές προσεγγίσεις. 

Εσύ αν σκηνοθετούσες τη σκηνή πως θα παρουσίαζες σκηνικά τη μάντισσα; 

3.  Ποιο είναι το δίλλημα που αντιμετωπίζει η Θ. στην αρχή της σκηνής και ποια είναι η σημασία του για το έργο μας, την ίδια τη Θ. αλλά και τους θεατές;

4.  Να αναφέρετε σύντομα τα μέσα πειθούς(επιχειρήματα) που χρησιμοποιεί η Ελένη και ο Μενέλαος για να πείσουν τη Θ. να κρατήσει τη σιωπή της. Ποιο επιχείρημα πιστεύετε ότι λειτούργησε πιο καθοριστικά στη σκέψη και το συναίσθημα της μάντισσας;

5.  Εντοπίστε στίχους που εκφράζουν στοιχεία όψεως και διάνοιας και γράψτε τους στον παρακάτω πίνακα.

ΟΨΙΣ

ΔΙΑΝΟΙΑ

  
6. Πολλές απόψεις έχουν διατυπωθεί για τη σημασία της σκηνής που μελετήσαμε. Άλλοι υποστηρίζουν τη σημασία της για την εξέλιξη του μύθου ενώ άλλοι τη θεωρούν κωμική ή και εντελώς περιττή. Εσείς ποια πιστεύετε ότι είναι η σημασία της σκηνής;
Αρχική Σελίδα Γυμνάσιο Νέου Γυναικόκαστρου