Β Επεισόδιο - 4η Σκηνή (942-1139): Θεονόη – Ελένη – Μενέλαος – Χορός
Φύλλο εργασίας
1. Να σημειώσετε Σ ή Λ δίπλα στις παρκάτω προτάσεις αν νομίζετε πως η πρόταση είναι σωστή ή λάθος αντίστοιχα.
-
Mε την αρχική της ρήση η Θεονόη ζητά από τους ήρωες να καταστρώσουν σχέδιο διαφυγής
-
Η Θεονόη κλείνοντας τη σκηνή ζητά από τους ήρωες να καταστρώσουν σχέδιο διαφυγής
-
Η Ελένη με την ικεσία της έχει κυρίως στόχο να συγκινήσει, ενώ ο Μ. να προκαλέσει ενοχές στη Θεονόη.
-
Με το τέλος της σκηνής και την τελική απόφαση της Θ. οι θεατές αλλά και οι ήρωές μας ανακουφίζονται
2. Η Θεονόη μπαίνοντας στη σκηνή με την παρουσία της, δίνει αφορμές για πολλές σκηνοθετικές προσεγγίσεις.
Εσύ αν σκηνοθετούσες τη σκηνή πως θα παρουσίαζες σκηνικά τη μάντισσα;
3. Ποιο είναι το δίλλημα που αντιμετωπίζει η Θ. στην αρχή της σκηνής και ποια είναι η σημασία του για το έργο μας, την ίδια τη Θ. αλλά και τους θεατές;
4. Να αναφέρετε σύντομα τα μέσα πειθούς(επιχειρήματα) που χρησιμοποιεί η Ελένη και ο Μενέλαος για να πείσουν τη Θ. να κρατήσει τη σιωπή της. Ποιο επιχείρημα πιστεύετε ότι λειτούργησε πιο καθοριστικά στη σκέψη και το συναίσθημα της μάντισσας;
5. Εντοπίστε στίχους που εκφράζουν στοιχεία όψεως και διάνοιας και γράψτε τους στον παρακάτω πίνακα.