Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις  αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.

Η έννοια της ενταξιακής εκπαίδευσης αναφέρεται στη φιλοσοφία της αποδοχής και στην παροχή ενός πλαισίου, μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους, μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να αντιμετωπίζονται με σεβασμό.

Σε αυτό το πλαίσιο, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία σχολεία από όλη τη χώρα ενώνουν τις φωνές τους για να στείλουν μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.

Το σχολείο μας με πρωτοβουλία της καθηγήτριας φυσικής αγωγής κ. Τζιμούλη και του φιλολόγου κ. Γάκου παρακολουθήσαμε το ντοκιμαντέρ 3% φως του σκηνοθέτη Βασίλη Λουλέ https://youtu.be/cUcSp4p2am4?si=BGj_QbfEZ9N2eoQQ και τον Θωμά να κατακτά τη ζωή μέρα με τη μέρα, να ξεπερνάει τις δυσκολίες με πείσμα κι αισιοδοξία, και να προχωράει παρέα με τους ήρωες των παραμυθιών του, χαράζοντας μια πορεία από το 3% στο άπλετο φως. Μιλήσμα για τη θετρική ομάδα εν δυνάμει και την θεατρική παράσταση Ερωτευμένα Άλογα https://www.endynamei.com/eroteymena-aloga και μπήκαμε στη θέση του άλλου παίζοντας ως άτομα με αναπηρία αθλητικά παιχνίδια.ΗΜΕΡΑΑΝΑΠ1ΗΜΕΡΑΑΝΑΠ2ΗΜΕΡΑΑΝΑΠ3ΗΜΕΡΑΑΝΑΠ4ΗΜΕΡΑΑΝΑΠ5

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

Σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα γερμανικής γλώσσας σε σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας, για τον ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών και τη σχέση τους με έξυπνα κινητά  συμετέχει το σχολείο μας με πρωτοβουλία της καθηγήτριας Γερμανικών κ. Αποσιάδου Μιχαέλας. 

Η εντατικοποίηση της χρήσης Smartphones από παιδιά και εφήβους, ιδιαίτερα μετά την πανδημία, έχει μπει στο μικροσκόπιο της έρευνας παγκοσμίως για τις συνέπειές της στην εκπαιδευτική και συναισθηματική ανάπτυξη των νέων και την ψυχική τους υγεία. Πρόσφατες μελέτες, συγκλίνουν στη διαπίστωση πως το Smartphone αποτελεί πλέον τον αγαπημένο τρόπο εισόδου στο διαδίκτυο για μαθητές και μαθήτριες ολοένα μικρότερων ηλικιών, με τα κοινωνικά δίκτυα να αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι των διαδικτυακών τους συνηθειών.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όλο και περισσότερες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, περιορίζουν τη χρήση έξυπνων κινητών σε εκπαιδευτικά ιδρύματα καθώς αυτή έχει συνδεθεί με την απόσπαση της προσοχής των μαθητών, τον εθισμό, τη διαδικτυακή αποπλάνηση, κακοποίηση και εκφοβισμό, αλλά και για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Ωστόσο, σε μια εποχή έντονης παραπληροφόρησης και ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, ο περιορισμός της χρήσης έξυπνων κινητών στα σχολεία τη στιγμή που αυτά αποτελούν ήδη μέρος της ζωής των μαθητών, δεν εξοικειώνει με τους κινδύνους και τις συνέπειες της χρήσης έξυπνων συσκευών, ούτε και με πιθανούς τρόπους για την αντιμετώπιση τους.

Πώς επηρεάζει η τεχνολογία την προσοχή μας, τα δεδομένα μας, τα δικαιώματά μας, τις κοινωνίες μας και το περιβάλλον που ζούμε; Το πρόγραμμα Mein Handy und ich συνδυάζει αποτελεσματικά τη διδασκαλία των γερμανικών με την εκπαίδευση στα Μέσα Επικοινωνίας, προκειμένου να εισάγει έννοιες και προβληματισμούς πάνω στη χρήση κινητών τηλεφώνων, αλλά και να θέσει κρίσιμα ερωτήματα για την τεχνολογία και το ψηφιακό μας μέλλον.

Περισσότερα για το πρόγραμμα εδώ https://www.goethe.de/ins/gr/el/spr/unt/wuv/mhi.html

Βασικοί στόχοι του προγράμματος, είναι:

  • η ευαισθητοποίηση της μαθητικής κοινότητας στο θέμα
  • η «αναβάθμιση» των ψηφιακών γνώσεων και δεξιοτήτων
  • η ασφαλής πλοήγηση διαδικτύου
  • η προστασία απέναντι στην ψευδή ενημέρωση
  • η κατανόηση του οικολογικού αποτυπώματος
  • η εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας.γερμανικα1γερμανικα5γερμανικα2γερμανικα3γερμανικα4

ΒΡΑΔΙΑ ΑΣΤΡΟΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ

Η μαθητική μας κοινότητα είχε τη χαρά να απολαύσει τον Δεκέμβριο μια βραδιά αστροπαρατήρης με τηλεσκόπιο από τον όμιλο αστρονομίας του σχολείου. Γονείς, μαθητές/ήτριες και εκπαιδευτικοί απολαύσαμε τις εικόνες που βλέπετε και κάποιες τραβήχτηκαν με κινητό από το τηλεσκόπιο. Αδημονούμε για την επόμενη την άνοιξη. Θα θέλαμε να απευθύνουμε θερμές ευχαριστίες στα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης που με τη γενναία χορηγία τους πρόσφεραν την ευκαιρία σε όλους μας να απολαύσουμε χριστουγεννιάτικα εδέσματα.

αστροπαρατηρηση1αστροπαρατηρηση2αστροπαρατηρηση3αστροπαρατηρηση4αστροπαρατηρηση5αστροπαρατηρηση6

 

παγκόσμια ημέρα αναπηρίας

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις  αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.Η έννοια της ενταξιακής εκπαίδευσης αναφέρεται στη φιλοσοφία της αποδοχής και στην παροχή ενός πλαισίου, μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους, μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να αντιμετωπίζονται με σεβασμό.Σε αυτό το πλαίσιο, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία σχολεία από όλη τη χώρα ενώνουν τις φωνές τους για να στείλουν μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.

Εμείς παρακολουθήσαμε το ντοκιμαντέρ 3% φως του σκηνοθέτη Βασίλη Λουλέ και είδαμε τον  Θωμά να κατακτά τη ζωή μέρα με τη μέρα, να ξεπερνάει τις δυσκολίες με πείσμα κι αισιοδοξία, και να προχωράει παρέα με τους ήρωες των παραμυθιών του, χαράζοντας μια πορεία από το 3% στο άπλετο φως.Μιλήσαμε για τη συμπερίληψη και τη θεατρική ομάδα Εν δυνάμει με την παράσταση Ερωτευμένα Άλογα, ενώ στη συνέχεια η καθηγήτρια φυσική Αγωγής κ. Τζιμούλη Ελένη τους μύησε στον αθλητισμό για  άτομα με αναπηρία με σύνθημα μπαίνοντας στη θέση του άλλου και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης.

ΗΜΕΡΑΑΝΑΠ1ΗΜΕΡΑΑΝΑΠ2ΗΜΕΡΑΑΝΑΠ3ΗΜΕΡΑΑΝΑΠ4ΗΜΕΡΑΑΝΑΠ5

 

Αρχική Σελίδα Γυμνάσιο Νέου Γυναικόκαστρου