ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2024-2025

Στον παρακάτω σύνδεσμο https://drive.google.com/file/d/1ENkoQUiuIwdAeFySmdksPcfrhX-4Co4P/view?usp=drive_link μπορείτε να βρείτε τον κανονισμό του σχολείου ή να τον δείτε παρακάτω

 

 

                 ΓΥΜΝΑΣΙΟ Ν. ΓΥΝΑΙΚΟΚΑΣΤΡΟΥ

 

 

 

 

 

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Σχολικό Έτος 2024-2025

 

 

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ NEOY ΓΥΝΑΙΚΟΚΑΣΤΡΟΥ ΚΙΛΚΙΣ 

Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ) 2608010 

Έδρα του : Νέο Γυναικόκαστρο Κιλκίς 

Τηλέφωνο : 2341094002 

e-mail : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

Ιστοσελίδα: http://gym-n-gynaik.kil.sch.gr/gynaik2/ 

Διευθυντής  Σχολικής  Μονάδας: Μαγγίρα Ευαγγελία

 ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 

 1.Σύνταξη, βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού  λειτουργίας 

Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου νοείται το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο συμβάλλοντας στην απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, στη διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών, καλλιεργώντας δεξιότητες, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η περιβαλλοντική συνείδηση, και στην εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντες την επιμέλεια, με αμοιβαίο σεβασμό  στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

 Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους  κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του  Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους  τους/τις μαθητές/ήριες του Σχολείου.  

2.Λειτουργία του σχολείου  

 

Μέτρα πρόληψης διάδοσης ιών και αντιμετώπισης κρίσιμων καταστάσεων-διεξαγωγή μαθημάτων

Ακολουθούνται και τηρούνται αυστηρά τα προβλεπόμενα όπως ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία και από τα εκδιδόμενα πρωτόκολλα των αρμόδιων υπουργείων και την πρόσφατη απόφαση με αριθμ. 102791/ΓΔ4.

Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή

τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, η σχολική μονάδα υποχρεούται να παρέχει σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως

στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες. Το πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθορίζεται από τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας σεσυνεργασία με τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών,με ανάλογη τήρηση των εκάστοτε ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) και κοινοποιείται στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης και στον Περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο/Η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οφείλει να διασφαλίσει την παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους/στις μαθητές/τριες.

Στην περίπτωση που η διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθίσταται αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερής λόγω παρεμπόδισης από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας εφαρμόζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως αναφέρεται παραπάνω. Στη συνέχεια, αφού αποκατασταθεί η λειτουργία της σχολικής μονάδας, το σχολείο δύναται να παρέχει και δια ζώσης τον απαραίτητο, αναλόγως των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών/ητριών, αριθμό διδακτικών ωρών που παρείχε εξ αποστάσεως, λόγω της παρεμπόδισης, με τους παρακάτω τρόπους: α) με περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών, β) με περικοπή περιπάτων και εκδρομών και γ) με αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποίηση των εορτών και των μαθημάτων. Μαθητές/τριες,οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν αδικαιολόγητη απουσία, για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

  

2.1. Μαθητές 

α. Προσέλευση στο σχολείο  - παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο, η αποχώρησή τους καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ενώ όσοι/ες προσέρχονται με καθυστέρηση παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο στο σχολείο και εισέρχονται στην τάξη τους, μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής ώρας. Η καθυστερημένη προσέλευση μαθητή/τριας μετά την είσοδο του/της εκπαιδευτικού στην αίθουσα θεωρείται απουσία. Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας/ασκών την επιμέλεια για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο, και το παραλαμβάνει αφού πρώτα ενυπόγραφα δηλώσει ενώπιον της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας το γεγονός αυτό.

 

β. Πρωινή συγκέντρωση

 

Όλοι οι μαθητές πρέπει να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου, γιατί είναι μοναδική ευκαιρία επαφής, ενημέρωσης και ψυχολογικής προετοιμασίας για το εκπαιδευτικό έργο που θα ακολουθήσει.  Την ώρα της προσευχής η σοβαρότητα και ο σεβασμός θεωρούνται αυτονόητα.  Μετά την προσευχή οι μαθητές παραμένουν σιωπηλοί στη θέση τους, έως ότου τελειώσουν οι ανακοινώσεις και δοθεί το παράγγελμα για να ανέβουν στις τάξεις. Ανεβαίνουν στον επάνω όροφο με συνοδεία του καθηγητή που έχουν μάθημα, τακτοποιούν με ηρεμία τα πράγματά τους στον φωριαμό που αναγράφεται το όνομά τους και εισέρχονται με τα αντίστοιχα βιβλία και τετράδια στην αίθουσα που έχουν μάθημα.

  γ. Μέσα στην τάξη 

  1. Οι μαθητές οφείλουν να παρακολουθούν και να συμμετέχουν ενεργά στη  διδακτική διαδικασία και σε καμιά περίπτωση να μη παρακωλύουν το μάθημα  σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση και των καθηγητών τους  για να διδάξουν. 
  2. Οφείλουν να προσέρχονται στην τάξη και να κάθονται στη θέση τους πριν  από τον καθηγητή, γιατί η μη έγκαιρη προσέλευση συνεπάγεται απουσία και  απομάκρυνση από την τάξη. 
  3. Οφείλουν να φέρουν μαζί τους τα βιβλία και ό,τι απαιτείται για την  παρακολούθηση του μαθήματος, όπως και να διατηρούν τη θέση που τους έχει ορίσει  ο υπεύθυνος καθηγητής τους. 
  4. Ο σεβασμός με τον οποίο οφείλουν να αντιμετωπίζουν κάθε ομιλητή  (καθηγητή ή συμμαθητή) δεν επιτρέπει την απότομη και χωρίς άδεια διακοπή του.  Αντίθετα, περιμένουν να ολοκληρώσει και σηκώνουν το χέρι για να πάρουν το λόγο.  Επίσης δεν περιγελάνε τους συμμαθητές τους, ούτε αντιμιλάνε στον καθηγητή. 
  5. Αστεϊσμοί, ψίθυροι, βρισιές, ζωγραφική και κάθε είδους διακοπή παρακωλύει την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος και επιβάλλονται τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα.  
  6. Για να είναι όλοι ευχαριστημένοι από το περιβάλλον στο οποίο ζούμε  πολλές από τις ώρες της ημέρας μας, οφείλουν να διατηρούν τη σχολική αίθουσα  καθαρή και τακτοποιημένη, όπως επίσης και κάθε αντικείμενο της σχολικής  περιουσίας, όπως είναι τα εποπτικά μέσα και η λοιπή υλικοτεχνική υποδομή. 
  7. Το σχολικό βιβλίο παρέχεται δωρεάν για χρήση των μαθητών και δεν  επιτρέπεται η κακή χρήση, η κακοποίηση, το κάψιμο και η έλλειψη δυνατότητας να  ξαναχρησιμοποιηθεί. 
  8. Η φοίτηση των μαθητών πρέπει να είναι τακτική και η παρακολούθηση  όλων των μαθημάτων ανελλιπής. Οι απουσίες και οι συνέπειες αυτών, όπως  προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία αντιμετωπίζεται από κοινού από το  σχολείο και την οικογένεια. 
  9. Η ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία προβλέπει επίσης τις συνέπειες της  καταδολίευσης των εξετάσεων, των αντιγραφών, των υποκλοπών.  
  10. Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες  του σχολείου, την ισότιμη συμμετοχή στη σχολική κοινότητα πρέπει να θεωρούνται  σχολικά παραπτώματα.  
  11. Η τήρηση των στοιχειωδών κανόνων καθαριότητας τόσο στο χώρο του  σχολείου όσο και στον προαύλειο χώρο αποτελεί υποχρέωση κάθε μαθητή. Αντίθετη  περίπτωση πλήττει την εικόνα του σχολείου και υποτιμά τον πολιτισμό.  Τυχόν καταστροφή μερική ή ολική που αποδεδειγμένα οφείλεται σε συγκεκριμένο μαθητή, ο τελευταίος ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του σε προθεσμία πέντε (5) ημερών (περαιτέρω ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία)
  12. Οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν σε όλες τις εκδηλώσεις και στις  εκπαιδευτικές εξορμήσεις που οργανώνει το σχολείο και να θεωρούν τη συμμετοχή τους ευγενή φιλοδοξία. Όταν βρίσκονται σε εκδρομή, παρέλαση, αθλητική εκδήλωση  κλπ φέρουν μεγαλύτερη ευθύνη για τη συμπεριφορά τους και πρέπει να υπακούουν  στους συνοδούς καθηγητές συμπεριφερόμενοι με ευγένεια και ευπρέπεια.  
  13. Η καθημερινή εμφάνιση των μαθητών και μαθητριών πρέπει να είναι απλή,  ευπρεπής και να διακρίνεται για την καθαριότητα και την καλαισθησία της.  
  14. Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη  σχολική περιουσία (γράψιμο στα θρανία) και ελέγχεται παιδαγωγικά. Οι γονείς  οφείλουν να αποκαταστήσουν οποιαδήποτε ζημία.  
  15. Οι μαθητές δεν πρέπει να χρησιμοποιούν το όνομα του σχολείου σε αφίσες,  έντυπα, εκδηλώσεις, δημοσιεύματα, χωρίς την έγγραφη άδεια της Διεύθυνσης.  
  16. Η παραποίηση απουσιολογίου, βιβλίου ύλης ή άλλου εγγράφου αποτελεί  φθορά ή αλλοίωση δημοσίου εγγράφου και αποτελεί σοβαρότατο παράπτωμα.  
  17. Σε οποιαδήποτε περίπτωση επιβολής παιδαγωγικού μέτρου (εκτός προφορικής παρατήρησης) καταγράφεται στο βιβλίο εύρυθμης λειτουργίας, ενημερώνεται ο γονέας – κηδεμόνας του μαθητή και συστήνεται κατά περίπτωση την επόμενη ημέρα από την επιβολή του παιδαγωγικού μέτρου ο γονέας/κηδεμόνας/ασκών επιμέλεια να  επισκεφτεί το σχολείο.  
  18. Αν μαθητής απουσιάσει από κάποιο μάθημα δεν απαλλάσσεται από τη  μελέτη, την προπαρασκευή, ακόμα και την εξέταση του μαθήματος.  
  19. Σε μαθητή που παρενοχλεί το μάθημα και δε συμμορφώνεται με τις  συστάσεις του καθηγητή επιβάλλεται ωριαία αποβολή. Ο μαθητής πηγαίνει αμέσως  στο γραφείο της Διεύθυνσης για τον προβλεπόμενο έλεγχο όπου και θα οριστεί η  απασχόλησή του για το υπόλοιπο της διδακτικής ώρας. 

 δ. Διαλείμματα 

 Οι μαθητές κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων δεν παραμένουν στις αίθουσες ή  στους διαδρόμους αλλά κατεβαίνουν στο προαύλιο και οφείλουν να υπακούουν στις  οδηγίες των εφημερευόντων καθηγητών. Με τη λήξη του διαλείμματος οι μαθητές  εισέρχονται έγκαιρα και πολιτισμένα στην αίθουσα και δεν παραμένουν στους  διαδρόμους προκαλώντας θόρυβο με διάφορους τρόπους. Απαγορεύεται κατά την  ώρα των διαλειμμάτων η έξοδος των μαθητών από το χώρο του σχολείου όπως και η  επαφή με εξωσχολικά άτομα στις πόρτες, την αυλή ή τα κάγκελα του σχολείου.

στ. Σχολικά Λεωφορεία 

Στα σχολικά λεωφορεία και ταξί για τη μεταφορά των μαθητών,  η συμπεριφορά πρέπει να είναι ανάλογη με αυτή στο σχολικό  χώρο. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής οφείλεται σεβασμός στους συμμαθητές,  συνοδούς, οδηγό, καθώς και τήρηση των κανόνων καθαριότητας. 

ζ. Κάπνισμα 

 Σύμφωνα με την 76077/29-7-02 ΦΕΚ 1001 Τ.Β. εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας  ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ (και η χρήση ηλεκτρονικού τσιγάρου ή οποιοδήποτε άλλου σκευάσματος με νικοτίνη)  ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ  ΣΧΟΛΕΙΟΥ. Οι καπνίζοντες εντός σχολικού χώρου δηλώνουν με αυτή τη  συμπεριφορά ότι δε σέβονται τους κανόνες και η παράβαση αυτή συνιστά πειθαρχικό  παράπτωμα. Επίσης το κάπνισμα απαγορεύεται και σε οποιαδήποτε εκδρομή είτε  ημερήσια, είτε πολυήμερη. 

η. Κινητά και άλλα ηλεκτρονικά μέσα 

 Δεν επιτρέπεται η κατοχή και χρήση κινητών στο σχολείο (Γ2/132328/7-12-06  απόφαση ΥΠΕΠΘ) όπως και άλλων ηλεκτρονικών μέσων (π.χ. MP3 player). Η  ανάγκη για επικοινωνία με τους γονείς καλύπτεται επαρκώς από τα τηλέφωνα που  διαθέτει το σχολείο. Σε περίπτωση που γίνει αντιληπτή χρήση κινητού το κινητό θα  παραδίδεται στη Διεύθυνση και θα παραλαμβάνεται μόνο από τον κηδεμόνα.  Απαγορεύεται επίσης και η φωτογράφιση, ηχογράφηση, βιντεοσκόπηση με  οποιοδήποτε μέσο σε όλους τους χώρους του σχολείου καθ’ όλη τη διάρκεια του  σχολικού προγράμματος χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης. Η χρήση κινητών ή άλλων  μέσων καταγραφής συνιστά σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, ιδίως όταν προσβάλλει  άλλους μαθητές ή καθηγητές ή και οποιοδήποτε μέλος της σχολικής κοινότητας ή  δυσφημεί με οποιονδήποτε τρόπο το σχολείο και επισύρει αυστηρές κυρώσεις (έως  και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, 102791/ΓΔ4/10-09-2024). Ειδικότερα για περιπτώσεις παραπτωμάτων  που εμπίπτουν σε παράβαση ποινικού δικαίου σε ό,τι αφορά τη χρήση του διαδικτύου  ακολουθούνται οι προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες.

θ. Φυσική Αγωγή 

  Όλοι οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν στο μάθημα της Γυμναστικής  φορώντας την αθλητική τους ενδυμασία (φόρμες γυμναστικής). Οι μαθητές που  προσέρχονται στο μάθημα της Γυμναστικής χωρίς φόρμες παίρνουν αδικαιολόγητη  απουσία. Ημερήσιες απαλλαγές από τη Γυμναστική δίνονται μόνο από τον υπεύθυνο  Γυμναστή ή τον Διευθυντή και μόνο για σοβαρούς λόγους. 

ι. Πρόληψη Φαινομένων Βίας και Σχολικού Εκφοβισμού

 Οι μαθητές/τριες επιδεικνύουν σεβασμό προς τους/τις συμμαθητές/ήτριές τους. Αποδέχονται τη διαφορετικότητα και δεν προβαίνουν σε διακρίσεις εις βάρος των συμμαθητών/τριών τους σχετικές με το φύλο, το θρήσκευμα, την καταγωγή, τη γλώσσα, τα φυσικά χαρακτηριστικά, την κοινωνική προέλευση και την οικονομική κατάσταση. Συμβάλλουν με τη συμπεριφορά τους στην πρόληψη και αποφυγή φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και εκφοβισμού. Αν υποπέσει στην αντίληψη τους φαινόμενο βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και εκφοβισμού, το αναφέρουν στο σχολείο και συγκεκριμένα στον Σύμβουλο σχολικής ζωής, την διευθύντρια, τον εφημερεύοντα καθηγητή.

 

ια. Συμπεριφορά μαθητών/τριών - Παιδαγωγικός έλεγχος

Αποκλίσεις των μαθητών/τριών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στον/ στην συμμαθητή/τρια, στη σχολική περιουσία, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται η εφαρμογή των κάθε φορά ισχυόντων παιδαγωγικών μέτρων.

Τα θέματα αποκλίνουσας συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, αν πρόκειται για μαθητές/τριες που φοιτούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τον/τη Διευθυντή/τρια-Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον/τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων των μαθητών/τριών.

 

Ιβ. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια.

ιγ. Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/στις μαθητές/τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαρά και συντηρημένα κτίρια -αίθουσες, εργαστήρια, παραρτήματα, ο αύλειος χώρος- διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του/τις μαθητή/ήτριας. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και

οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/ήτρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδιο/ίδια, αν είναι ενήλικος/η. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον/τη μαθητή/τρια που είναι ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο  αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη Σχολική Επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον/στην ενήλικο/η μαθητή/τρια ή στους γονείς/κηδεμόνες του/της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

 

 2.2. Εκπαιδευτικοί 

  1. Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να  συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα  στο σχολείο.  
  2. Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρέωση να σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και  τις προτάσεις των άλλων. Όταν έχουν άλλη άποψη, πρέπει να την υπερασπίζονται με  επιχειρήματα και διάλογο. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να θεωρείται ισχυρή η άποψη  που συγκεντρώνει την αποδοχή της πλειοψηφίας και αυτή ισχύει για τη σχολική  μονάδα. Αυτή η δημοκρατική αρχή πρέπει να αποτελεί κανόνα της συλλογικής  λειτουργίας του σχολείου. 
  3. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα (Συμβούλιο Τάξης) και εκείνοι που διδάσκουν  στα τμήματα της ίδιας τάξης έχουν ένα χώρο κοινής ευθύνης. Είναι απαραίτητο να  συζητούν μεταξύ τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη, να  προβληματίζονται και να επιλέγουν κοινούς τρόπους για την αντιμετώπιση  φαινομένων συμπεριφορά μαθητών που ξεφεύγει από τα αποδεκτά όρια ή ορισμένων  ειδικών περιπτώσεων που απαιτούν ιδιαίτερη φροντίδα, ευαισθησία και λεπτούς  χειρισμούς εκ μέρους τους. Η συνεργασία όλων είναι όχι μόνο χρήσιμη αλλά και  επιβεβλημένη. Κάθε σχολείο, επομένως, πρέπει να μεθοδεύσει και να οργανώσει τον  τρόπο της οριζόντιας συνεργασίας των εκπαιδευτικών του.  
  4. Δεν είναι ορθό ούτε επιτρεπτό να διατυπώνεται, κυρίως προς τους μαθητές  και να υποστηρίζεται η αντίληψη ότι ο ρόλος κάποιων τομέων της επιστήμης ή  μαθημάτων είναι σημαντικότερος για την παιδεία τους. Δεν νοούνται επίσης  αντιπαραθέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών για το θέμα αυτό. Το σχολείο παρέχει  γενική παιδεία, η οποία είναι κοινή συνισταμένη όλων των μαθημάτων.  
  5. Η επίδραση  του εκπαιδευτικού μέσα στη σχολική κοινότητα είναι καθοριστικής σημασίας. Εκτός από τη διδασκαλία των μαθημάτων  διαπαιδαγωγεί με το παράδειγμα και την καθημερινή του παρουσία. Επομένως, οι  υποχρεώσεις του δεν περιορίζονται ούτε στην άρτια επιστημονική του κατάρτιση  ούτε στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του. Επεκτείνονται και πολύ πέρα  από αυτά. 
  6. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών, οι σχέσεις τους με  τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας  περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία. Η σχολική μονάδα  πρέπει να είναι ευνομούμενη ομάδα, για να έχει αποτελεσματικότητα και να αποτελεί για τους μαθητές παράδειγμα δημοκρατικής λειτουργίας και πρότυπο δημοκρατικής  αγωγής.  
  7. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και να ερμηνεύει  σωστά κάθε πρόβλημα προσαρμογής των μαθητών και αφομοίωσης των κοινωνικών  κανόνων εκ μέρους τους. Έτσι θα μπορεί να επιλέγει τους κατάλληλους κάθε φορά  διδακτικούς και παιδαγωγικούς χειρισμούς και να τους προσαρμόζει στις ανάγκες  των μαθητών του.  
  8. Η γνώση της οικογενειακής και της κοινωνικής κατάστασης των μαθητών  είναι πολλαπλά χρήσιμη για τον εκπαιδευτικό και τον βοηθά στο έργο του, γιατί του  επιτρέπει να αντιμετωπίσει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα  προβλήματα των μαθητών του και να κατανοήσει τη συναισθηματική και ψυχολογική  κατάστασή τους. Η ενημέρωσή του πάνω σε θέματα υγείας των μαθητών του κρίνεται  απολύτως αναγκαία, γιατί θα του επιτρέψει να προσαρμόσει ανάλογα τη  συμπεριφορά του και θα τον προφυλάξει από πιθανά ατοπήματα στις σχέσεις του  μαζί τους.  
  9. Σημαντική αρετή του εκπαιδευτικού είναι να προωθεί, να ενθαρρύνει και  να οργανώνει τόσο στο μάθημα όσο και σε άλλες σχολικές δραστηριότητες την  ενεργό συμμετοχή των μαθητών. Χρέος του είναι να αξιοποιεί τη φαντασία και τη  δημιουργικότητα των μαθητών, να διευρύνει διαρκώς τα όρια της συμμετοχής τους  στις διάφορες δραστηριότητες και να τους ωθεί να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες. 
  10. Ο εκπαιδευτικός έχει συχνή καθημερινή επαφή και επικοινωνία με τους  μαθητές μέσα στην τάξη. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος στην αυλή και τους  διαδρόμους του σχολείου κατά τα διαλείμματα και στις ομαδικές εκδηλώσεις εντός  και εκτός του σχολείου. Αυτή η πολλαπλή επικοινωνία του με τους μαθητές πρέπει να  γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή και με τους όρους που επιβάλλει μια έντιμη  παιδαγωγική σχέση η οποία σημαίνει:  

 α. Ειλικρινή και ανθρώπινη συνεργασία, ενδιαφέρον, δικαιοσύνη και  αγάπη για το μαθητή.  

 β. Σεβασμός στην προσωπικότητα, στις ιδιαίτερες ανάγκες και στις  κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες του μαθητή,  πράγμα που επιβάλλεται και από την πολυπολιτισμική συγκρότηση της σύγχρονης  κοινωνίας μας. 

 γ. Σταθερή στάση και επιμονή σε κανόνες κοινά αποδεκτούς, με  παράλληλη απαίτηση να υπάρχει σεβασμός σε αυτούς τους κανόνες και από την πλευρά των μαθητών.  

 δ. Εξασφάλιση της ευταξίας μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο  σχολικό χώρο με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς.  ε. Συνειδητοποίηση του ρόλου που παίζει η εξασφάλιση της ευταξίας για  την αποδοτική λειτουργία του σχολείου στο γνωστικό τομέα αλλά και για την  καλλιέργεια της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές. 

2.3.Ο Διευθυντής/η Διευθύντρια  

  • Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική  των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των  μαθητών.
  • Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική  νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του  Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.  
  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των  διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους  διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.  
  • Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα  συναδελφικής αλληλεγγύης. 
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την  καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους,  σε περίπτωση φθοράς. 

 

3.Άλλα Θέματα 

3.1. Σχολικές Εκδηλώσεις - Δραστηριότητες

Το σχολείο οργανώνει μία σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών, επειδή με τον τρόπο αυτό αισθάνονται υπεύθυνοι/ες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

Το σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του/της μαθητή/ήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και φορείς, των οποίων όμως ο ρόλος είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο/η μαθητή/ήτρια, ο πρώτος που ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας/ασκών την επιμέλεια, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο. Επίσης, η καλή συνεργασία προωθείται και μέσα από την ενθάρρυνση  των μαθητών/ητριών και από τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς και κηδεμόνες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικών με τη συμμετοχή σε δράσεις του σχολείου που εμπλέκουν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 3.2.Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων  

 Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων  τρόπων:  

-Ιστοσελίδας του Σχολείου (και μέσα κοινωνικής δικτύωσης του σχολείου)

-Ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση  εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.  -Τηλεφωνικά ή και αποστολή email μέσα από το πληροφοριακό σύστημα myschool. -Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο  Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες . 

3.3.Απουσίες μαθητών

  

 Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/ητριών ευθύνονται εξ  ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το  Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.

 3.4.Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου  

 Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις  εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για  προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που  προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως  επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα  γνωστικά αντικείμενα. 

Αναλυτικά το ωράριο διδασκαλίας και οι ώρες διαλειμμάτων είναι ως εξής:

1η ΩΡΑ: 8:00 – 8:45          Διάλειμμα 5’

2η ΩΡΑ: 8:50 – 9:35          Διάλειμμα 10’

3η ΩΡΑ: 9:45 – 10:30        Διάλειμμα 10’

4η ΩΡΑ: 10:40 – 11:25      Διάλειμμα 10’

5η ΩΡΑ: 11:35 – 12:20      Διάλειμμα 10’

6η ΩΡΑ: 12:30 – 13:15      Διάλειμμα 5’

7η ΩΡΑ: 13:20 – 14:00    Τέλος

 3.5.Απώλεια χρημάτων ή αντικειμένων αξίας  

Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων  αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους. 

 3.6.Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων  

 Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο  Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά  με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των  παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που  οργανώνονται από το Σχολείο.  

 Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων  με τους εκπαιδευτικούς και τον/τη Διευθυντή/ρια του Σχολείου στην επίλυση  ζητημάτων που τυχόν προκύψουν. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο  ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον  εκπαιδευτικό. 

 3.7.Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών  

 Ο/Η Διευθυντής/ρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με  τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες  ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του  σχολικού χώρου. Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από  το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον  αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά  το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του  Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού  έτους. Επίσης, ο/η Διευθυντής/ρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους  γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την  εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

 3.8.Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών  

 Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί  σχέδιο διαφυγής, τοιχοκολλημένο σε όλες τις αίθουσες και προς τούτο  πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας. 

 4.ΕΠΙΛΟΓΟΣ 

 Η τήρηση του κανονισμού βασίζεται στην υπευθυνότητα και στην καθημερινή  προσπάθεια όλων των συντελεστών της σχολικής ζωής. Ένα ανοιχτό, συνεργατικό,  συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο χρειάζεται την  αρμονική συνεργασία και τη σχέση εμπιστοσύνης − μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/ριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ,για να επιτύχει στην αποστολή του. Η τήρηση του εσωτερικού κανονισμού αποσκοπεί, λοιπόν, στην εύρυθμη  λειτουργία  του σχολείου με την αρωγή όλων αυτών των συντελεστών. Σε  περίπτωση που ανακύψουν προβλήματα που δεν προβλέπονται στον παρόντα  κανονισμό, την ευθύνη των τελικών αποφάσεων θα έχει ο διευθυντής/ρια και ο σύλλογος  διδασκόντων, μετά από σχετικές εισηγήσεις των εκπροσώπων των μαθητών. 

   Όλοι οι παραπάνω όροι τίθενται σε εφαρμογή αφού έγιναν κοινά αποδεκτοί από τις  μαθητικές κοινότητες και τον σύλλογο των καθηγητών του σχολείου και εγκρίθηκαν μετά την κο        ινοποίησή τους από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου και τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης.

 ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ                                                                                                                                        H ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΙΛΚΙΣ                                 

ΦΡΟΣΗ ΛΑΜΠΡΙΝΗ                                                                                                               ΜΑΓΓΙΡΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ ΚΟΣΜΑΣ                                                                           

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2020-2021

 1.Σύνταξη, βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού  λειτουργίας 

 «Σχολικός κανονισμός» είναι το σύνολο των όρων και των κανόνων που  αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και  αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Αποτελεί προϊόν συνεργασίας και συναίνεσης  μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, προϋποθέτει συγκεκριμένους τρόπους  και μέσα πειθάρχησης με έμφαση στην πρόληψη και όχι στη θεραπεία, αφήνει  περιθώρια για αυτόνομη λειτουργία των μαθητών, περιέχει λογικές, κατανοήσιμες και  εφαρμόσιμες διατάξεις. περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων  και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής  κοινότητας, οι οποίοι αφενός εμπεδώνουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου  και αφετέρου διαμορφώνουν ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει  την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. 

 Eπικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον  νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε  να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις,  κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. Η ακριβής τήρησή  του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της διεύθυνσης του Σχολείου, των  εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/ κηδεμόνων. 

 Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους  κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του  Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους  τους/τις μαθητές/ριες του Σχολείου.  

Έκθεση Γενικής Εικόνας Του Σχολείου 2014

aee

Χρονικό διάστημα υλοποίησης: Δεκέμβριος 2013 – Μάϊος 2014. Συμμετοχή στη διαδικασία: Εκπαιδευτικοί, Μαθητές, Σχολικός Σύμβουλος.Η διαδικασία πραγματοποιήθηκε με εργασία των συμμετεχόντων σε ομάδες και σε ολομέλεια

 ....Κάνετε κλικ στην εικόνα για να δέιτε το πλήρες έγγραφο!

Αρχική Σελίδα Γυμνάσιο Νέου Γυναικόκαστρου