Επίσκεψη στη Γεωργική Σχολή στη Θεσσαλονίκη-Ενημέρωση για επαγγελματικό Προσανατολισμό

Το σχολείο μας είχε την ευκαιρία να ξεναγηθεί στους χώρους της Γεωργικής Σχολής στη Θέρμη Θεσσαλονίκης και να παρακολουθήσει την ενημέρωση σχετικά με τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Η Α΄και η Β΄τάξη παρακολούθησαν το πρόγραμμα «Ένα πιάτο για την υγεία μας!» (περισσότερα για το πρόγραμμα εδώ) και η Γ΄τάξη "Το Μονοπάτι της Ελιάς" (πατήστε εδώ). Μια εξαιρετική εμπειρία που τα παιδιά την απόλαυσαν!ΓΕΩΡΓΣΧ2ΓΕΩΡΓΣΧ3ΓΕΩΡΓΣΧ6ΓΕΩΡΓΣΧ9ΓΕΩΡΓΣΧ10ΓΕΩΡΓΣΧ12ΓΕΩΡΓΣΧ13ΓΕΩΡΓΣΧ14ΓΕΩΡΓΣΧ15 ΑντίγραφοΓΕΩΡΓΣΧ16 ΑντίγραφοΓΕΩΡΓΣΧ18 ΓΕΩΡΓΣΧ19ΓΕΩΡΓΣΧ20 ΓΕΩΡΓΣΧ21ΓΕΩΡΓΣΧ23 ΑντίγραφοΓΕΩΡΓΣΧ25ΓΕΩΡΣΧ23ΓΕΩΡΓΣΧ7ΓΕΩΡΓΣΧ4

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ROBOTIXLAB

Το σχολείο μας επισκέφθηκε τη Δευτέρα 27/11 την Robotixlab και είχαν την ευκαιρία να βιώσουν μια ξεχωριστική εμπειρία, παρακολουθώντας τα εξής προγράμματα:

Θεματική Α

Ρομπότ, ψηφιακά όνειρα του αύριο ή ηλεκτρικά πρόβατα του σήμερα;

Η θεματική ενότητα Α είναι μια εισαγωγή στην ρομποτική και συστήνεται σαν πρώτη εμπειρία αν δεν έχετε ξανάρθει σε εκπαιδευτική δράση στη robotixlab με το σχολείο σας. Στην περίπτωση που μας έχετε ξαναεπισκεφθεί σας προτείνουμε να δείτε την θεματική ενότητα Β παρακάτω.

Ο τίτλος του προγράμματος εμπνέεται από το κλασικό βιβλίο επιστημονικής φαντασίας “Do androids dream of electric sheep” του Dick K. Philip που ενέπνευσε και την ταινία “Blade Runner” όπου με μια παράφραση αυτού αναρωτιόμαστε για την ρεαλιστική κατάσταση της ρομποτικής σήμερα.

Το πρώτο μισό του προγράμματος περιλαμβάνει μια διαδραστική παρουσίαση της ρομποτικής σαν επιστήμη, τη χρήση της στην καθημερινότητά μας αλλά και μια προβολή στο κοντινό μέλλον και το τι γίνεται σήμερα σε ερευνητικό επίπεδο στο αντικείμενο. Η παρουσίαση γίνεται από τον μηχανικό ρομποτικής και ιδρυτή της Robotixlab Αντώνη Κάνουρα με την βοήθεια ειδικά εκπαιδευμένων παιδαγωγών – εμψυχωτών και του ρομπότ Pixie με δυνατότητες αναγνώρισης εικόνας (machine vision). Επίσης δίνοντας ιδιαίτερη βάση στην παιγνιώδη μάθηση το ερευνητικό τμήμα της Robotixlab έχει αναπτύξει μια σειρά διαδραστικών εγκαταστάσεων με τα οποία θα παίξουν οι συμμετέχοντες για να κατανοήσουν με βιωματικό τρόπο τις δυνατότητες της Ρομποτικής και της Τεχνολογίας (gamified learning).

Το δεύτερο μισό του προγράμματος είναι ένα εργαστήριο όπου οι μαθητές θα πρέπει να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν ρομπότ, τα οποία θα πρέπει να λύσουν μια υπόθεση μυστηρίου με τίτλο ”Black Out”. Ειδικοί εκπαιδευτές εισάγουν τα παιδιά με χειροπιαστό τρόπο στην ρομποτική όπου μέσα από την κατασκευή, τον προγραμματισμό, τα πειράματα και τις βελτιώσεις θα πρέπει να συνεργαστούν δουλεύοντας σε ομάδες και να λύσουν το μυστήριο που βύθισε την πόλη στο σκοτάδι αναπτύσσοντας την καινοτόμα σκέψη και την δημιουργικότητα.

Θεματική Β

Robotixlab καλεί Σελήνη… Η διαστημική ρομποτική 50 χρόνια μετά την προσελήνωση του Apollo 11.

Το πρώτο μισό του προγράμματος περιλαμβάνει μια σύντομη διαδραστική παρουσίαση για την διαστημική ρομποτική από τον Μηχανικό Ρομποτικής Αντώνη Κάνουρα. Στην συνέχεια οι συμμετέχοντες κατανοούν βιωματικά κάποιες εφαρμογές της διαστημικής ρομποτικής με την μέθοδο του gamified learning. Ειδικά σχεδιασμένα διαδραστικά εκθέματα από τους μηχανικούς της Robotixlab δίνουν την δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν παίζοντας. Οι διαδραστικές εγκαταστάσεις προάγουν την λογική σκέψη και την συνεργατικότητα ενώ προτείνουν μια διαφορετική προσέγγιση στην διάδραση ανθρώπου μηχανής με κινήσεις όλου του σώματος.

Κατά το δεύτερο μισό του προγράμματος οι συμμετέχοντες μπαίνουν στα εργαστήρια σε γκρουπάκια των 15 και χωρίζονται σε τριάδες. Η κάθε τριάδα καλείται να κατασκευάσει και να προγραμματίσει ρομποτικές συσκευές για αποστολή σε διαστημική βάση στον κόκκινο πλανήτη. Τα ρομπότ είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες, ηλεκτρονικό εγκέφαλο και ενεργοποιητές (actuators(κινητήρες, led, οθόνη)) με δυνατότητα να δράσουν έξυπνα και αυτόνομα βάση του προγραμματισμού που θα κάνουν τα παιδιά, δεν είναι τηλεκατευθυνόμενα παιχνίδια. Ομαδοσυνεργατικότητα, αναλυτική και δημιουργική σκέψη, επικοινωνία και εξοικείωση με την τεχνολογία είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που θα αναπτύξουν τα παιδιά κατά την διάρκεια του εργαστηρίου. Θα μπορέσουν τα ρομπότ σας να κινηθούν πάνω στο τεντωμένο σκοινί;

 

robot1 Αντίγραφοrobot2 Αντίγραφοrobot3 Αντίγραφοrobot5 Αντίγραφοrobot6 Αντίγραφοrobot7 Αντίγραφοrobot8robot8robot9robot10robot10robot11robot12robot13robot14robot15robot16robot17robot18robot19robot20robot18Θεματική Α

Ρομπότ, ψηφιακά όνειρα του αύριο ή ηλεκτρικά πρόβατα του σήμερα;

Η θεματική ενότητα Α είναι μια εισαγωγή στην ρομποτική και συστήνεται σαν πρώτη εμπειρία.

Ο τίτλος του προγράμματος εμπνέεται από το κλασικό βιβλίο επιστημονικής φαντασίας “Do androids dream of electric sheep” του Dick K. Philip που ενέπνευσε και την ταινία “Blade Runner” όπου με μια παράφραση αυτού αναρωτιόμαστε για την ρεαλιστική κατάσταση της ρομποτικής σήμερα.

Το πρώτο μισό του προγράμματος περιελάμβανε μια διαδραστική παρουσίαση της ρομποτικής σαν επιστήμη, τη χρήση της στην καθημερινότητά μας αλλά και μια προβολή στο κοντινό μέλλον και το τι γίνεται σήμερα σε ερευνητικό επίπεδο στο αντικείμενο. Η παρουσίαση έγινε από τον μηχανικό ρομποτικής και ιδρυτή της Robotixlab Αντώνη Κάνουρα με την βοήθεια ειδικά εκπαιδευμένων παιδαγωγών – εμψυχωτών και του ρομπότ Pixie με δυνατότητες αναγνώρισης εικόνας (machine vision). Επίσης δόθηκε ιδιαίτερη βάση στην παιγνιώδη μάθηση το ερευνητικό τμήμα της Robotixlab έχει αναπτύξει μια σειρά διαδραστικών εγκαταστάσεων με τα οποία θα παίξουν οι συμμετέχοντες για να κατανοήσουν με βιωματικό τρόπο τις δυνατότητες της Ρομποτικής και της Τεχνολογίας (gamified learning).

Το δεύτερο μισό του προγράμματος ήταν ένα εργαστήριο όπου οι μαθητές έπρεπε να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν ρομπότ, τα οποία θα πρέπει να λύσουν μια υπόθεση μυστηρίου με τίτλο ”Black Out”. Ειδικοί εκπαιδευτές εισήγαγαν τα παιδιά με χειροπιαστό τρόπο στην ρομποτική όπου μέσα από την κατασκευή, τον προγραμματισμό, τα πειράματα και τις βελτιώσεις έπρεπε να συνεργαστούν δουλεύοντας σε ομάδες και να λύσουν το μυστήριο που βύθισε την πόλη στο σκοτάδι αναπτύσσοντας την καινοτόμα σκέψη και την δημιουργικότητα.

Θεματική Β

Robotixlab καλεί Σελήνη… Η διαστημική ρομποτική 50 χρόνια μετά την προσελήνωση του Apollo 11.

Το πρώτο μισό του προγράμματος περιελάμβανε μια σύντομη διαδραστική παρουσίαση για την διαστημική ρομποτική από τον Μηχανικό Ρομποτικής Αντώνη Κάνουρα. Στην συνέχεια οι συμμετέχοντες κατανόησαν βιωματικά κάποιες εφαρμογές της διαστημικής ρομποτικής με την μέθοδο του gamified learning. Ειδικά σχεδιασμένα διαδραστικά εκθέματα από τους μηχανικούς της Robotixlab έδωσαν την δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν παίζοντας. Οι διαδραστικές εγκαταστάσεις προάγουν την λογική σκέψη και την συνεργατικότητα ενώ προτείνουν μια διαφορετική προσέγγιση στην διάδραση ανθρώπου μηχανής με κινήσεις όλου του σώματος.

Κατά το δεύτερο μισό του προγράμματος οι συμμετέχοντες μπήκαν στα εργαστήρια σε γκρουπάκια και χωρίστηκαν σε τριάδες. Η κάθε τριάδα κλήθηκε να κατασκευάσει και να προγραμματίσει ρομποτικές συσκευές για αποστολή σε διαστημική βάση στον κόκκινο πλανήτη. Τα ρομπότ είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες, ηλεκτρονικό εγκέφαλο και ενεργοποιητές (actuators(κινητήρες, led, οθόνη)) με δυνατότητα να δράσουν έξυπνα και αυτόνομα βάση του προγραμματισμού που θα κάνουν τα παιδιά, δεν είναι τηλεκατευθυνόμενα παιχνίδια. Ομαδοσυνεργατικότητα, αναλυτική και δημιουργική σκέψη, επικοινωνία και εξοικείωση με την τεχνολογία είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που ανέπτυξαν τα παιδιά κατά την διάρκεια του εργαστηρίου. Μπόρεσαν τα ρομπότ σας να κινηθούν πάνω στο τεντωμένο σκοινί;

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Το σχολείο μας γιόρτασε την Πανελλήνια μέρα σχολικού αθλητισμού με την επίσκεψη στο Ολυμπιακό Μουσείο στη Θεσσαλονίκη, την Πέμπτη 05/10/2023. Τα παιδιά, σε δύο ομάδες συμμετείχαν στα προγράμματα του Μουσείου ''Επαγγελματικός αθλητισμός'' και ''Παραολυμπιακοί αγώνες''. Έμαθαν με δημιουργικό τρόπο,έπαιξαν και μπήκαν στη θέση των αθλητών που συμμετέχουν στους παραολυμπιακούς αγώνες. Συνειδητοποιησαν το πνεύμα του Ολυμπισμού και την ανάγκη της άθλησης στην καθημερινότητά μας.μουσ4μουσ5μουσειο1μουσ2

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ 2014-2015

Κατά το σχολικό έτος 2014-2015 πραγματοποιήθηκαν και θα πραγματοποιηθούν οι παρακάτω διδακτικές επισκέψεις:

Νοέμβριος: επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία του Κιλκίς – ξενάγηση και ενημέρωση των μαθητών του σχολείου σχετικά με τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης σε περίπτωση φωτιάς στο σπίτι. Επίσης έγινε συζήτηση με θέμα το επάγγελμα του πυροσβέστη.

Μάρτιος: επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου στο Παλαιόκαστρο Θεσσαλονίκης στα πλαίσια πολιτιστικού προγράμματος με θέμα “Λαϊκή Τέχνη και Κληρονομιά”

Μάρτιος: παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης “Τρελαντώνης” από την Παιδική Σκηνή Θεσσαλονίκης στο Κιλκίς και ξενάγηση στο σπήλαιο του Κιλκίς.

Απρίλιος: επίσκεψη στη φάρμα “Κουκάκη” - ενημέρωση σχετικά με τη διατροφική αξία του γάλακτος και γνωριμία των μαθητών με τα επάγγελμα του τεχνολόγου τροφίμων

Αρχική Σελίδα Γυμνάσιο Νέου Γυναικόκαστρου