ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2020-2021
1.Σύνταξη, βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας
«Σχολικός κανονισμός» είναι το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Αποτελεί προϊόν συνεργασίας και συναίνεσης μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, προϋποθέτει συγκεκριμένους τρόπους και μέσα πειθάρχησης με έμφαση στην πρόληψη και όχι στη θεραπεία, αφήνει περιθώρια για αυτόνομη λειτουργία των μαθητών, περιέχει λογικές, κατανοήσιμες και εφαρμόσιμες διατάξεις. περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, οι οποίοι αφενός εμπεδώνουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και αφετέρου διαμορφώνουν ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.
Eπικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/ κηδεμόνων.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/ριες του Σχολείου.
2.Λειτουργία του σχολείου
Μέτρα πρόληψης της διάδοσης του ιού
-Η υποχρεωτική χρήση της μάσκας για μαθητές , εκπαιδευτικούς και κάθε επισκέπτη σε όλους τους εσωτερικούς χώρους της σχολικής μας μονάδας, στον προαύλιο χώρο όταν υπάρχει συνωστισμός και στα σχολικά λεωφορεία. Αποφεύγονται βεβαίως συναθροίσεις μαθητών και επίσκεψης στο σχολείο άλλων ατόμων όταν αυτό δεν είναι απαραίτητο.
-Η συχνή εφαρμογή υγιεινής των χεριών που περιλαμβάνει πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών, ο καλός αερισμός των αιθουσών σε κάθε διάλειμμα, η σχολαστική καθαριότητα των χώρων σε καθημερινή βάση και η τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες.
-Προσπάθεια για τήρηση αποστάσεων μεταξύ μαθητών και μαθητών-εκπαιδευτικών, όσο είναι εφικτό, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του σχολείου σε σταθερές ομάδες παιδιών ( ανά τάξη) οι οποίες συστηματικά δεν έρχονται σε επαφή μεταξύ τους.
-Ορισμός υπευθύνου για τη διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων.
2.1. Μαθητές
α. Προσέλευση στο σχολείο
Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα του σχολείου κλείνει. Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση, για να μην δημιουργείται αναστάτωση στη διδακτική διαδικασία, παρουσιάζονται πρώτα στο γραφείο της Διεύθυνσης. Κατόπιν, παραμένουν σε κατάλληλο χώρο του Σχολείου υπό την εποπτεία εκπαιδευτικού και εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας.
β. Πρωινή συγκέντρωση
Για το σχολικό έτος 2020-2021 δεν πραγματοποιείται συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο των σχολικών μονάδων πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των σχολικών αιθουσών, ως μέτρο πρόληψης κατά της διασποράς του κορωνοϊού.
γ. Μέσα στην τάξη
- Οι μαθητές οφείλουν να παρακολουθούν και να συμμετέχουν ενεργά στη διδακτική διαδικασία και σε καμιά περίπτωση να μη παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση και των καθηγητών τους για να διδάξουν.
- Οφείλουν να προσέρχονται στην τάξη και να κάθονται στη θέση τους πριν από τον καθηγητή, γιατί η μη έγκαιρη προσέλευση συνεπάγεται απουσία και απομάκρυνση από την τάξη.
- Οφείλουν να φέρουν μαζί τους τα βιβλία και ό,τι απαιτείται για την παρακολούθηση του μαθήματος, όπως και να διατηρούν τη θέση που τους έχει ορίσει ο υπεύθυνος καθηγητής τους.
- Ο σεβασμός με τον οποίο οφείλουν να αντιμετωπίζουν κάθε ομιλητή (καθηγητή ή συμμαθητή) δεν επιτρέπει την απότομη και χωρίς άδεια διακοπή του. Αντίθετα, περιμένουν να ολοκληρώσει και σηκώνουν το χέρι για να πάρουν το λόγο. Επίσης δεν περιγελάνε τους συμμαθητές τους, ούτε αντιμιλάνε στον καθηγητή.
- Αστεϊσμοί, ψίθυροι, βρισιές, ζωγραφική και κάθε είδους διακοπή παρακω λύει την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος και τιμωρείται.
- Για να είναι όλοι ευχαριστημένοι από το περιβάλλον στο οποίο ζούμε πολλές από τις ώρες της ημέρας μας, οφείλουν να διατηρούν τη σχολική αίθουσα καθαρή και τακτοποιημένη, όπως επίσης και κάθε αντικείμενο της σχολικής περιουσίας, όπως είναι τα εποπτικά μέσα και η λοιπή υλικοτεχνική υποδομή.
- Το σχολικό βιβλίο παρέχεται δωρεάν για χρήση των μαθητών και δεν επιτρέπεται η κακή χρήση, η κακοποίηση, το κάψιμο και η έλλειψη δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθεί.
- Η φοίτηση των μαθητών πρέπει να είναι τακτική και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων ανελλιπής. Οι απουσίες και οι συνέπειες αυτών, όπως προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία αντιμετωπίζεται από κοινού από το σχολείο και την οικογένεια.
- Η ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία προβλέπει επίσης τις συνέπειες της καταδολίευσης των εξετάσεων, των αντιγραφών, των υποκλοπών.
- Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, την ισότιμη συμμετοχή στη σχολική κοινότητα πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.
- Η τήρηση των στοιχειωδών κανόνων καθαριότητας τόσο στο χώρο του σχολείου όσο και στον προαύλειο χώρο αποτελεί υποχρέωση κάθε μαθητή. Αντίθετη περίπτωση πλήττει την εικόνα του σχολείου και υποτιμά τον πολιτισμό.
- Οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν σε όλες τις εκδηλώσεις και στις εκπαιδευτικές εξορμήσεις που οργανώνει το σχολείο και να θεωρούν τη συμμετοχή τους ευγενή φιλοδοξία. Όταν βρίσκονται σε εκδρομή, παρέλαση, αθλητική εκδήλωση κλπ φέρουν μεγαλύτερη ευθύνη για τη συμπεριφορά τους και πρέπει να υπακούουν στους συνοδούς καθηγητές συμπεριφερόμενοι με ευγένεια και ευπρέπεια.
- Η καθημερινή εμφάνιση των μαθητών και μαθητριών πρέπει να είναι απλή, ευπρεπής και να διακρίνεται για την καθαριότητα και την καλαισθησία της.
- Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική περιουσία (γράψιμο στα θρανία) και ελέγχεται πειθαρχικά. Οι γονείς οφείλουν να αποκαταστήσουν οποιαδήποτε ζημία.
- Οι μαθητές δεν πρέπει να χρησιμοποιούν το όνομα του σχολείου σε αφίσες, έντυπα, εκδηλώσεις, δημοσιεύματα, χωρίς την έγγραφη άδεια της Διεύθυνσης.
- Η παραποίηση απουσιολογίου, βιβλίου ύλης ή άλλου εγγράφου αποτελεί φθορά ή αλλοίωση δημοσίου εγγράφου και αποτελεί σοβαρότατο παράπτωμα.
- Σε οποιαδήποτε περίπτωση τιμωρίας μαθητή ενημερώνεται ο γονέας – κηδεμόνας και πρέπει την επόμενη ημέρα από την επιβολή της τιμωρίας να επισκεφτεί το σχολείο.
- Αν μαθητής απουσιάσει από κάποιο μάθημα δεν απαλλάσσεται από τη μελέτη, την προπαρασκευή, ακόμα και την εξέταση του μαθήματος.
- Σε μαθητή που παρενοχλεί το μάθημα και δε συμμορφώνεται με τις συστάσεις του καθηγητή επιβάλλεται ωριαία αποβολή. Ο μαθητής πηγαίνει αμέσως στο γραφείο της Διεύθυνσης για τον προβλεπόμενο έλεγχο όπου και θα οριστεί η απασχόλησή του για το υπόλοιπο της διδακτικής ώρας.
δ. Διαλείμματα
Οι μαθητές κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων δεν παραμένουν στις αίθουσες ή στους διαδρόμους αλλά κατεβαίνουν στο προαύλιο και οφείλουν να υπακούουν στις οδηγίες των εφημερευόντων καθηγητών.. Με τη λήξη του διαλείμματος οι μαθητές εισέρχονται έγκαιρα και πολιτισμένα στην αίθουσα και δεν παραμένουν στους διαδρόμους προκαλώντας θόρυβο με διάφορους τρόπους. Απαγορεύεται κατά την ώρα των διαλειμμάτων η έξοδος των μαθητών από το χώρο του σχολείου όπως και η επαφή με εξωσχολικά άτομα στις πόρτες, την αυλή ή τα κάγκελα του σχολείου.
ε. Αποχώρηση
Κανένας μαθητής δεν έχει το δικαίωμα να αποχωρήσει από το Σχολείο πριν τη λήξη του προγράμματος. Σε περίπτωση που πρέπει να αποχωρήσει μαθητής για λόγους υγείας πρέπει οπωσδήποτε να πάρει άδεια από το Διευθυντή, ο οποίος θα έχει έρθει ήδη σε τηλεφωνική επαφή με το γονέα. Σε άλλη περίπτωση (π.χ. προσωπικοί ή οικογενειακοί λόγοι) είναι υποχρεωμένος ο κηδεμόνας να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τη Διεύθυνση του Σχολείου προκειμένου να δοθεί η σχετική άδεια.
στ. Σχολικά Λεωφορεία
Στα σχολικά λεωφορεία η συμπεριφορά πρέπει να είναι ανάλογη με αυτή στο σχολικό χώρο. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής οφείλεται σεβασμός στους συμμαθητές, συνοδούς, οδηγό, καθώς και τήρηση των κανόνων καθαριότητας.
ζ. Κάπνισμα
Σύμφωνα με την 76077/29-7-02 ΦΕΚ 1001 Τ.Β. εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. Οι καπνίζοντες εντός σχολικού χώρου δηλώνουν με αυτή τη συμπεριφορά ότι δε σέβονται τους κανόνες και η παράβαση αυτή συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα. Επίσης το κάπνισμα απαγορεύεται και σε οποιαδήποτε εκδρομή είτε ημερήσια, είτε πολυήμερη.
η. Κινητά και άλλα ηλεκτρονικά μέσα
Δεν επιτρέπεται η κατοχή και χρήση κινητών στο σχολείο (Γ2/132328/7-12-06 απόφαση ΥΠΕΠΘ) όπως και άλλων ηλεκτρονικών μέσων (π.χ. MP3 player). Η ανάγκη για επικοινωνία με τους γονείς καλύπτεται επαρκώς από τα τηλέφωνα που διαθέτει το σχολείο. Σε περίπτωση που γίνει αντιληπτή χρήση κινητού το κινητό θα παραδίδεται στη Διεύθυνση και θα παραλαμβάνεται μόνο από τον κηδεμόνα. Απαγορεύεται επίσης και η φωτογράφιση, ηχογράφηση, βιντεοσκόπηση με οποιοδήποτε μέσο σε όλους τους χώρους του σχολείου καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης. Η χρήση κινητών ή άλλων μέσων καταγραφής συνιστά σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, ιδίως όταν προσβάλλει άλλους μαθητές ή καθηγητές ή και οποιοδήποτε μέλος της σχολικής κοινότητας ή δυσφημεί με οποιονδήποτε τρόπο το σχολείο και επισύρει αυστηρές κυρώσεις (έως και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος). Ειδικότερα για περιπτώσεις παραπτωμάτων που εμπίπτουν σε παράβαση ποινικού δικαίου σε ό,τι αφορά τη χρήση του διαδικτύου ακολουθούνται οι προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες.
θ. Φυσική Αγωγή
Όλοι οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν στο μάθημα της Γυμναστικής φορώντας την αθλητική τους ενδυμασία (φόρμες γυμναστικής). Οι μαθητές που προσέρχονται στο μάθημα της Γυμναστικής χωρίς φόρμες παίρνουν αδικαιολόγητη απουσία. Ημερήσιες απαλλαγές από τη Γυμναστική δίνονται μόνο από τον υπεύθυνο Γυμναστή ή τον Διευθυντή και μόνο για σοβαρούς λόγους.
2.2. Εκπαιδευτικοί
- Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο.
- Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρέωση να σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων. Όταν έχουν άλλη άποψη, πρέπει να την υπερασπίζονται με επιχειρήματα και διάλογο. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να θεωρείται ισχυρή η άποψη που συγκεντρώνει την αποδοχή της πλειοψηφίας και αυτή ισχύει για τη σχολική μονάδα. Αυτή η δημοκρατική αρχή πρέπει να αποτελεί κανόνα της συλλογικής λειτουργίας του σχολείου.
- Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα και εκείνοι που διδάσκουν στα τμήματα της ίδιας τάξης έχουν ένα χώρο κοινής ευθύνης. Είναι απαραίτητο να συζητούν μεταξύ τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη, να προβληματίζονται και να επιλέγουν κοινούς τρόπους για την αντιμετώπιση φαινομένων συμπεριφορά μαθητών που ξεφεύγει από τα αποδεκτά όρια ή ορισμένων ειδικών περιπτώσεων που απαιτούν ιδιαίτερη φροντίδα, ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς εκ μέρους τους. Η συνεργασία όλων είναι όχι μόνο χρήσιμη αλλά και επιβεβλημένη. Κάθε σχολείο, επομένως, πρέπει να μεθοδεύσει και να οργανώσει τον τρόπο της οριζόντιας συνεργασίας των εκπαιδευτικών του.
- Δεν είναι ορθό ούτε επιτρεπτό να διατυπώνεται, κυρίως προς τους μαθητές και να υποστηρίζεται η αντίληψη ότι ο ρόλος κάποιων τομέων της επιστήμης ή μαθημάτων είναι σημαντικότερος για την παιδεία τους. Δεν νοούνται επίσης αντιπαραθέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών για το θέμα αυτό. Το σχολείο παρέχει γενική παιδεία, η οποία είναι κοινή συνισταμένη όλων των μαθημάτων.
- Η επίδραση του εκπαιδευτικού μέσα στη σχολική κοινότητα είναι καθοριστικής σημασίας. Εκτός από τη διδασκαλία των μαθημάτων διαπαιδαγωγεί με το παράδειγμα και την καθημερινή του παρουσία. Επομένως, οι υποχρεώσεις του δεν περιορίζονται ούτε στην άρτια επιστημονική του κατάρτιση ούτε στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του. Επεκτείνονται και πολύ πέρα από αυτά.
- Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών, οι σχέσεις τους με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία. Η σχολική μονάδα πρέπει να είναι ευνομούμενη ομάδα, για να έχει αποτελεσματικότητα και να αποτελεί για τους μαθητές παράδειγμα δημοκρατικής λειτουργίας και πρότυπο δημοκρατικής αγωγής.
- Ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και να ερμηνεύει σωστά κάθε πρόβλημα προσαρμογής των μαθητών και αφομοίωσης των κοινωνικών κανόνων εκ μέρους τους. Έτσι θα μπορεί να επιλέγει τους κατάλληλους κάθε φορά διδακτικούς και παιδαγωγικούς χειρισμούς και να τους προσαρμόζει στις ανάγκες των μαθητών του.
- Η γνώση της οικογενειακής και της κοινωνικής κατάστασης των μαθητών είναι πολλαπλά χρήσιμη για τον εκπαιδευτικό και τον βοηθά στο έργο του, γιατί του επιτρέπει να αντιμετωπίσει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματα των μαθητών του και να κατανοήσει τη συναισθηματική και ψυχολογική κατάστασή τους. Η ενημέρωσή του πάνω σε θέματα υγείας των μαθητών του κρίνεται απολύτως αναγκαία, γιατί θα του επιτρέψει να προσαρμόσει ανάλογα τη συμπεριφορά του και θα τον προφυλάξει από πιθανά ατοπήματα στις σχέσεις του μαζί τους.
- Σημαντική αρετή του εκπαιδευτικού είναι να προωθεί, να ενθαρρύνει και να οργανώνει τόσο στο μάθημα όσο και σε άλλες σχολικές δραστηριότητες την ενεργό συμμετοχή των μαθητών. Χρέος του είναι να αξιοποιεί τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των μαθητών, να διευρύνει διαρκώς τα όρια της συμμετοχής τους στις διάφορες δραστηριότητες και να τους ωθεί να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες.
- Ο εκπαιδευτικός έχει συχνή καθημερινή επαφή και επικοινωνία με τους μαθητές μέσα στην τάξη. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος στην αυλή και τους διαδρόμους του σχολείου κατά τα διαλείμματα και στις ομαδικές εκδηλώσεις εντός και εκτός του σχολείου. Αυτή η πολλαπλή επικοινωνία του με τους μαθητές πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή και με τους όρους που επιβάλλει μια έντιμη παιδαγωγική σχέση η οποία σημαίνει:
α. Ειλικρινή και ανθρώπινη συνεργασία, ενδιαφέρον, δικαιοσύνη και αγάπη για το μαθητή.
β. Σεβασμός στην προσωπικότητα, στις ιδιαίτερες ανάγκες και στις κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες του μαθητή, πράγμα που επιβάλλεται και από την πολυπολιτισμική συγκρότηση της σύγχρονης κοινωνίας μας.
γ. Σταθερή στάση και επιμονή σε κανόνες κοινά αποδεκτούς, με παράλληλη απαίτηση να υπάρχει σεβασμός σε αυτούς τους κανόνες και από την πλευρά των μαθητών.
δ. Εξασφάλιση της ευταξίας μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο σχολικό χώρο με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς. ε. Συνειδητοποίηση του ρόλου που παίζει η εξασφάλιση της ευταξίας για την αποδοτική λειτουργία του σχολείου στο γνωστικό τομέα αλλά και για την καλλιέργεια της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές.
2.3.Ο Διευθυντής
- Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
- Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
- Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
- Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
- Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.
3.Άλλα Θέματα
3.1.Σχολικές Δραστηριότητες
Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντες τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις.
3.2.Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων
Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:
-Ιστοσελίδας του Σχολείου.
-Ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ. -Τηλεφωνικά ή και αποστολή email μέσα από το πληροφοριακό σύστημα myschool. -Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες .
3.3.Απουσίες μαθητών
Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/ριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.
3.4.Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου
Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.
3.5.Απώλεια χρημάτων ή αντικειμένων αξίας
Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους.
3.6.Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο.
Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τον/τη Διευθυντή/ρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.
3.7.Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Ο/Η Διευθυντής/ρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο/η Διευθυντής/ρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
3.8.Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής, τοιχοκολλημένο σε όλες τις αίθουσες και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.
4.ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Η τήρηση του κανονισμού βασίζεται στην υπευθυνότητα και στην καθημερινή προσπάθεια όλων των συντελεστών της σχολικής ζωής. Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο χρειάζεται την αρμονική συνεργασία και τη σχέση εμπιστοσύνης −μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/ριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ,για να επιτύχει στην αποστολή του. Η τήρηση του εσωτερικού κανονισμού αποσκοπεί, λοιπόν, στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου με τν αρωγή όλων αυτών των συντελεστών. Σε περίπτωση που ανακύψουν προβλήματα που δεν προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό, την ευθύνη των τελικών αποφάσεων θα έχει ο διευθυντής και ο σύλλογος διδασκόντων, μετά από σχετικές εισηγήσεις των εκπροσώπων των μαθητών.
Όλοι οι παραπάνω όροι τίθενται σε εφαρμογή αφού έγιναν κοινά αποδεκτοί από τις μαθητικές κοινότητες και τον σύλλογο των καθηγητών του σχολείου.
O ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ