ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα γερμανικής γλώσσας σε σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας, για τον ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών και τη σχέση τους με έξυπνα κινητά συμετέχει το σχολείο μας με πρωτοβουλία της καθηγήτριας Γερμανικών κ. Αποσιάδου Μιχαέλας.
Η εντατικοποίηση της χρήσης Smartphones από παιδιά και εφήβους, ιδιαίτερα μετά την πανδημία, έχει μπει στο μικροσκόπιο της έρευνας παγκοσμίως για τις συνέπειές της στην εκπαιδευτική και συναισθηματική ανάπτυξη των νέων και την ψυχική τους υγεία. Πρόσφατες μελέτες, συγκλίνουν στη διαπίστωση πως το Smartphone αποτελεί πλέον τον αγαπημένο τρόπο εισόδου στο διαδίκτυο για μαθητές και μαθήτριες ολοένα μικρότερων ηλικιών, με τα κοινωνικά δίκτυα να αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι των διαδικτυακών τους συνηθειών.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όλο και περισσότερες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, περιορίζουν τη χρήση έξυπνων κινητών σε εκπαιδευτικά ιδρύματα καθώς αυτή έχει συνδεθεί με την απόσπαση της προσοχής των μαθητών, τον εθισμό, τη διαδικτυακή αποπλάνηση, κακοποίηση και εκφοβισμό, αλλά και για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Ωστόσο, σε μια εποχή έντονης παραπληροφόρησης και ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, ο περιορισμός της χρήσης έξυπνων κινητών στα σχολεία τη στιγμή που αυτά αποτελούν ήδη μέρος της ζωής των μαθητών, δεν εξοικειώνει με τους κινδύνους και τις συνέπειες της χρήσης έξυπνων συσκευών, ούτε και με πιθανούς τρόπους για την αντιμετώπιση τους.
Πώς επηρεάζει η τεχνολογία την προσοχή μας, τα δεδομένα μας, τα δικαιώματά μας, τις κοινωνίες μας και το περιβάλλον που ζούμε; Το πρόγραμμα Mein Handy und ich συνδυάζει αποτελεσματικά τη διδασκαλία των γερμανικών με την εκπαίδευση στα Μέσα Επικοινωνίας, προκειμένου να εισάγει έννοιες και προβληματισμούς πάνω στη χρήση κινητών τηλεφώνων, αλλά και να θέσει κρίσιμα ερωτήματα για την τεχνολογία και το ψηφιακό μας μέλλον.
Περισσότερα για το πρόγραμμα εδώ https://www.goethe.de/ins/gr/el/spr/unt/wuv/mhi.html
Βασικοί στόχοι του προγράμματος, είναι:
- η ευαισθητοποίηση της μαθητικής κοινότητας στο θέμα
- η «αναβάθμιση» των ψηφιακών γνώσεων και δεξιοτήτων
- η ασφαλής πλοήγηση διαδικτύου
- η προστασία απέναντι στην ψευδή ενημέρωση
- η κατανόηση του οικολογικού αποτυπώματος
- η εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας.